Header Overetengesproken.nl
Yoghurt met havermout en fruit

Yoghurt met havermout en fruit

 |  Geen reacties
108 Shares

Saaie ontbijtjes zijn tegenwoordig echt niet meer nodig. Er is zoveel fruit (vers en diepvries), yoghurt, ontbijtgranen en ander lekkers voorhanden dat je soms gewoon niet weet wat je moet kiezen. Regel nummer 1 voor mij is dat ik geen kant en klare ontbijtproducten koop. Nog los van het feit dat ik ze vaak erg duur vind, zit er mij gewoon teveel suiker in verwerkt. Ik maak daarom mijn ontbijtjes altijd zelf. Griekse yoghurt met havermout en fruit is mijn nieuwste favoriet.

Natuurlijk, soms is het makkelijk om snel een boterham met kaas of een simpel bord pap zonder verdere opsmuk te maken. Maar met een klein beetje planning kan je ook doordeweeks iedere ochtend genieten van een lekker ontbijt. Omdat ik geen zin heb om ’s ochtends nog veel klaar te maken maak ik mijn ontbijt grotendeels de avond ervoor klaar. En dat kan ook prima. Gesneden fruit dat je door yoghurt of kwark schept kan de hele nacht zijn zoete smaak afgeven en wordt door het zuur in de yoghurt ook niet bruin. Veel soorten pap (bijvoorbeeld havermout– en rijstepap) zijn ook koud erg lekker, zeker als je er wat (diepvries) fruit, noten en/of specerijen doorheen doet.

Yoghurt met havermout en fruit - Vullend ontbijt met Griekse yoghurt, havermout, fruit, kokos en noten. Een heerlijk begin van je nieuwe dag.

Yoghurt met havermout en fruit

Vullend ontbijt met Griekse yoghurt, havermout, fruit, kokos en noten. Een heerlijk begin van je nieuwe dag.
Hoeveelheid 1 ontbijt

Ingrediënten

  • 150 gr Griekse yoghurt
  • 2 eetlepels havermout
  • ½ appel
  • ½ banaan
  • handje frambozen of aardbeien diepvries
  • handje hazelnoten of walnoten grofgehakt
  • kleine eetlepel geraspte kokos

Aan de slag

  1. Meng de yoghurt en de havermout goed door elkaar.
  2. Snij de frambozen of aardbeien in stukjes en schep door de yoghurt. Je hoeft de frambozen of aardbeien niet van tevoren te ontdooien, gaat snel genoeg als je ze door de yoghurt roert.
  3. Was de appel en droog goed af. Verwijder het klokhuis en snij de helft van de appel (met schil is wel zo lekker en gezond) in kleine stukjes.
  4. Snij de halve banaan in kleine stukjes en schep samen met de appel door de yoghurt.
  5. Voor extra zachte havermout laat je het yoghurtmengsel nog even een paar minuten staan voordat je verdergaat -of je zet het gedurende de nacht in de koelkast- maar je kan ook gelijk door en snel gaan eten.
  6. Strooi de grofgehakte noten samen met de kokos over de yoghurt en je ontbijt is klaar.

    Eet smakelijk!

Tips

Hou eventueel wat fruit apart ter garnering.

Geef een reactie