Vruchten-noten repen - Gezonde en voedzame reep voor de lekkere trek van pure ingrediënten. In kleine blokjes ook lekker als snoepje bij de koffie of thee.

Vruchten-noten repen

Gezonde en voedzame reep voor de lekkere trek van pure ingrediënten. In kleine blokjes ook lekker als snoepje bij de koffie of thee.
Direct naar het recept

’s Middags heb ik altijd trek in een tussendoortje. Het interval tussen lunch en avondmaaltijd is gewoon te groot voor mij. De ene keer pak ik een boterham, de andere keer een appel en soms een mueslireep. De laatste tijd hebben vruchten-noten repen of raw bars mijn voorkeur. Lekker zoet en door de vruchten en noten ook lekker vullend zonder dat er granen in zitten. Dus ook geschikt voor mensen met een glutenallergie.

Vruchten-noten repen - Gezonde en voedzame reep voor de lekkere trek van pure ingrediënten. In kleine blokjes ook lekker als snoepje bij de koffie of thee.

Sinds ik gevriesdroogde frambozen heb ontdekt maak ik mijn vruchten-noten repen graag zelf. Gevriesdoogde framboos is heerlijk fris en dat geeft de repen net even een sprankelend extraatje. Het frisse zuurtje breekt het zoet van dadels en rozijnen en geeft een mooie balans aan de vruchten-noten repen. De repen zijn snel gemaakt dus voor je het weet heb je een voorraadje van 8 repen liggen. Deze repen zijn echt mijn favoriet als het gaat om verantwoorde tussendoortjes.

Vruchten-noten repen - Gezonde en voedzame reep voor de lekkere trek van pure ingrediënten. In kleine blokjes ook lekker als snoepje bij de koffie of thee.

Vruchten-noten repen

Geef je waardering
Hoeveelheid: 7 -8 repen

Ingrediënten: 

  • 100 gr zachte medjoul dadels, ontpit
  • 60 gr ongebrande amandelen met vlies
  • 30 gr rozijnen
  • 10-15 gr gevriesdroogde frambozen

Extra benodigdheden:

  • vel bakpapier

Aan de slag:

  • Hak de amandelen in stukjes.
  • Snij de dadels en rozijnen fijn, voeg de gehakte amandelen toe, verkruimel de frambozen erover en kneed snel tot een geheel.
  • Druk de massa op een vel bakpapier uit tot een rechthoek van ± 8×18 cm. De plak is dan ongeveer 1 cm dik. Vouw het bakpapier dicht en leg een paar uur in de koelkast om op te stijven.
  • Snij de plak in 7 à 8 repen of meerdere kleine blokjes.
    Eet smakelijk!

Tips:

  1. Doop de repen ook eens in pure chocolade, omhul ze met geraspte kokos of drizzle er wat ruby chocolade over en top af met gevriesdroogde frambozen.
  2. In plaats van gevriesdroogde frambozen kan je ook gevriesdroogde aardbeien gebruiken.

Bewaar dit recept op Pinterest!

Gratis de nieuwste recepten in je mailbox?

Schrijf je hier gelijk in!

Deel dit recept/artikel!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Waardeer dit recept




4 reacties

  1. Ik heb dit gemaakt en op de sportschool laten proeven. Zij vonden het lekker en ik ook. Maar het was wat kleverig. Dus blijf ik het gezond houden en doe er de volgende keer wat havermout door.

    1. Hmmm, kleverig… Dat herken ik niet echt. Wellicht heb je heel juicy dadels gebruikt? Havermout is inderdaad een prima oplossing om het minder plakkerig te maken. Wordt het gelijk ook weer wat voedzamer door. Succes!

  2. Natasja schreef:

    Heerlijk 😋 Hoe lang blijven ze goed in de koelkast en de diepvries?

    1. Er zitten op zich geen bederfelijke dingen in. De repen zullen dus best even houdbaar zijn. Hou er wel rekening mee dat de gevriesdroogde frambozen vocht aantrekken en mogelijk in de diepvries minder lekker worden. Zelf kies ik ervoor snel even nieuwe repen te maken in plaats van een grote batch die ik lang bewaar.