Header Overetengesproken.nl
Vruchten-noten repen

Vruchten-noten repen

 |  Geen reacties
101 Shares

’s Middags heb ik altijd trek in een tussendoortje. Het interval tussen lunch en avondmaaltijd is gewoon te groot voor mij. De ene keer pak ik een boterham, de andere keer een appel en soms een mueslireep. De laatste tijd hebben vruchten-noten repen mijn voorkeur. Lekker zoet en door de vruchten en noten ook lekker vullend zonder dat er granen in zitten. Dus ook geschikt voor mensen met een glutenallergie.

Sinds ik ondekte dat AH tegenwoordig gevriesdroogde frambozen verkoopt maak ik mijn vruchten-noten repen graag zelf. Gevriesdoogde framboos is heerlijk fris en dat geeft de repen net even een sprankelend extraatje. Het frisse zuurtje breekt het zoet van dadels en rozijnen en geeft een mooie balans aan de vruchten-noten repen. De repen zijn snel gemaakt dus voor je het weet heb je een voorraadje van 8 repen liggen. Deze repen zijn echt mijn favoriet als het gaat om verantwoorde tussendoortjes.
Vruchten-noten repen - Gezonde en voedzame reep voor de lekkere trek van pure ingrediënten. In kleine blokjes ook lekker als snoepje bij de koffie of thee.

Ingrediënten voor 7-8 repen

  • 100 gr zachte (medjoul) dadels
  • 60 gr ongebrande amandelen met vlies
  • 30 gr rozijnen
  • 10-15 gr gevriesdroogde frambozen

vel bakpapier

Aan de slag

Hak de amandelen in stukjes.

Snij de dadels en rozijnen fijn, voeg de gehakte amandelen toe, verkruimel de frambozen erover en kneed snel tot een geheel.

Druk de massa op een vel bakpapier uit tot een rechthoek van ± 8×18 cm. De plak is dan ongeveer 1 cm dik. Vouw het bakpapier dicht en leg een paar uur in de koelkast om op te stijven.

Snij de plak in 7 à 8 repen of meerdere kleine blokjes.

Eet smakelijk!

Tip: Doop de repen ook eens in pure chocolade of omhul ze met geraspte kokos.

Geef een reactie

Close
Vul je gegevens in en ontvang
elke vrijdag GRATIS:

..

Inschrijven nieuwsbrief