Header Overetengesproken.nl
Voedzaam ontbijt met havermout en granola

Voedzaam ontbijt met havermout en granola

 |  Geen reacties
44 Shares

Fit zijn, op gewicht blijven en goed in je vel zitten: het begint allemaal met goede voeding. Omdat een goed begin het halve werk is vind ik het ontbijt misschien wel de belangrijkste maaltijd op een dag. Ik sla het ook echt nooit over. Havermout is daarbij een favoriet ingrediënt. Voedzaam, veelzijdig en erg lekker. Ik gebruik het volop in pap, overnight oats, in granola of in het beslag van gezonde pancakes. Vandaag deel ik mijn recept voor een heerlijk ontbijt met havermout en granola.


Powered by Adsense


Voedzaam ontbijt met havermout en granola - Frisse en vullende overnight oats met chiazaad, vruchten en crunchy granola.

Voedzaam ontbijt met havermout en granola

Frisse en vullende overnight oats met chiazaad, vruchten en crunchy granola.


Powered by Adsense


Hoeveelheid 2 voedzame ontbijtjes met havermout en granola

Ingrediënten

  • 1 kopje havermout (100 ml)
  • kopje yoghurt (250 ml)
  • 1 eetlepel chiazaad
  • vruchtencompote, jam of gepureerd fruit
  • granola

Aan de slag

  1. Meng ’s avonds de yoghurt met het chiazaad en de havrmout, dek af met plasticfolie en bewaar in de koelkast.

    Tip: zodra de yoghurt iets indikt kan je de glazen al vullen. Kan je de volgende morgen nog sneller aan het ontbijt.

  2. Pak ’s ochtend 2 glazen en schep er in laagjes de yoghurtmix, vruchtencompote en granola in.

    Eet smakelijk!

Tips

Voor de vruchtencompote gebruik ik graag de vruchtenmoes die overblijft na het maken van vruchten shrub. Ook heel lekker is het om wat diepvriesfruit met een scheutje water, wat citroensap en eventueel een lepeltje ahornsiroop tot moes te koken en iets in te laten dikken tot een soort jam.

 


Volg jij mij al via Instagram, Facebook of Pinterest?
Meld je ook aan voor de wekelijkse Nieuwsbrief en blijf op de hoogte van de nieuwste recepten.


Powered by Adsense

Geef een reactie

Recept waardering