Header Overetengesproken.nl
Suikervrije smoothie

Suikervrije smoothie

 |  Geen reacties
6 Shares

Zonder toetje is mijn doordeweekse maaltijd niet compleet. Een pak vla of yoghurt uit de supermarkt is natuurlijk makkelijk, maar zit ook vol met suikers en andere toevoegingen. Dat kan dus gezonder! Bijvoorbeeld met deze suikervrije smoothie.

Mijn favoriet is een aardbeien smoothie, maar natuurlijk kan je alle soorten fruit gebruiken. Door het toevoegen van een banaan heb je geen suiker nodig en wordt je smoothie meteen ook wat steviger. Hoe rijper de banaan, hoe zoeter je smoothie.

Suikervrije smoothie - Yoghurt en fruit gemengd in de blender: het perfecte toetje. Zoet en gezond tegelijk!

Ingrediënten voor 6 porties

  • 500 gr Hollandse aardbeien
  • 2 Elstar appels
  • 1 banaan
  • 2 flinke scheppen Griekse yoghurt
  • scheut magere yoghurt

Aan de slag

Was de aardbeien, verwijder de kroontjes en halveer ze. Doe de aardbeien in de blender.

Was de appels, snijd in kwarten. Laat de schil lekker zitten maar verwijder wel het klokhuis. Snijd in grove stukken en voeg toe aan de aardbeien.

Voeg de gepelde banaan in stukken toe.

Druk het fruit in iets aan, voeg beide soorten yoghurt toe en pureer met de pulse-knop van de blender.

Bewaar goed afgedekt in de koelkast. Haal 30 minuten voor gebruik je smoothie uit de koelkast, dan proef je de zoete fruitsmaken beter.

Makkelijk, lekker en gezond. Eet smakelijk!

Tip: Als er geen verse aardbeien zijn, ze zijn heel duur of niet mooi gebruik dan gewoon diepvries aardbeien, frambozen of bijvoorbeeld zomerfruit.

Tip: Pureer de smoothie niet te veel om een lekkere ‘bite’ te houden.

Tip: Speel met de verhouding Griekse/magere yoghurt voor een dikkere of dunnere smoothie

Tip: Liever een zoetere smoothie? Voeg wat honing toe in plaats van suiker.

Geef een reactie

Close
Vul je gegevens in en ontvang
elke vrijdag GRATIS:

..

Inschrijven nieuwsbrief