Groene smoothie

Groene smoothie

 |  Geen reacties

Bij het ontbijt al de helft van de dagelijks aanbevolen hoeveelheid fruit en groente eten? Dat kan met deze groene smoothie van spinazie, banaan, mango, magere yoghurt en geraspte kokos. Supergezond door alle vitaminen en mineralen die erin zitten en door het fruit is het ook lekker zoet.

Misschien is een smoothie met spinazie niet het eerste waar je aan denkt als je een ontbijt, lunch of tussendoortje klaarmaakt maar ik kan het je absoluut aanraden. Spinazie smaakt echt heel erg lekker in combinatie met zoet fruit. Gebruik wel verse spinazie en geen diepvries spul. Dat is veel te nat en kledderig. Voor de mango daarentegen kan je wel diepvries blokjes gebruiken als je geen verse mango voor handen hebt.

Deze groene smoothie van spinazie, banaan, mango, magere yoghurt en geraspte kokos is niet alleen supergezond maar nog eens ook lekker zoet.

Ingrediƫnten voor 2 porties

  • 1 banaan
  • 1 mango
  • 250 gr verse spinazie, gewassen
  • 300 gr yoghurt
  • 2 eetlepels geraspte kokos + iets extra ter garnering

Aan de slag

Doe de yoghurt, spinazie, banaan en mango in de blender en pureer tot een gladde smoothie.

Verdeel de smoothie over 2 glazen, roer door elk glas een eetlepel kokos.

Strooi over beide smoothies wat kokos, zet een rietje in elk glas en serveer.

Eet smakelijk!

Tip: Voor extra vulling kan je eventueel 4 eetlepels havermout toevoegen en mee pureren in de blender.

Heb je een recept van mij gemaakt? Maak een foto en deel hem op Instagram.
Tag mij –@overetengesproken– in je bericht zodat ik ‘m ook zie. Ik ben erg benieuwd!

Geef een reactie

Close
Vul je gegevens in en ontvang
elke vrijdag GRATIS:

..

Inschrijven nieuwsbrief